Thursday, September 2, 2010

SELAMAT HARI RAYA

Ampun dan maaf andainya aku ini…
Terkasar bahasa dalam bicara
Tersilap bicara semasa bersama
Termarah yang tak kena tempatnya
Tertanya tak tentu hala
Tersasul yang tak sengaja
Terpukul kat mana-mana
Terpekik kuat di telinga
Terhantuk terketuk di kepala
Terpinjam terambil harta & benda
Termoody tak semena-mena
Terumpat bila ada cerita
Teremail benda yang tak sepatutnya kau terima
Termacam-macam yang kena-mengena
Kupohon kemaafan atas segala dosa yang ada
Kerana aku masih bernama manusia
Pastinya tak lepas membuat dosa
Semoga dimaafkan
Salam Aidil Fitri Maaf zahir & Batin

DENGAN INGATAN TULUS IKHLAS
daripada saya;
AZIZI MOHAMAD

Wednesday, September 1, 2010

Kajang Pak Malau

harini nasibku xbape baek.... malang sungguh.... dhla pr0jek PSM ku sdikit pr0b... pastu injured plak mase nk siapkn tu.... barang ganti plak xde jual kt sini.... aduuuuiiiii.... tp sabar jela... dugaan bulan p0se.... aku terima dgn hati redha.... xd0k mo0d nk taip byk2.... simpan tnaga utk taip esemen yg berlamb0k....

Tuesday, August 31, 2010

Merdeka!!

Thursday, August 26, 2010

Colek kerang

terliur nk make c0lek kerey weh....

Tuesday, August 24, 2010

Nasi Kerabu

menu berbuka same je.... 
g bazar xthu nk beli gap0....
pay0h nk mikir...
last2 beli nasi krabu jah....
menu rutin... hahahhaha

Monday, August 23, 2010

Bengkel PSM

masuk bngkel lagik...
dulu sbulan dh duk bngkel time skills...
ni kne msuk bngkel plak utk projek psm....
mmg khidupan aku sin0nim ngan bngkel....
BENGKEL BENGKEL BENGKEL.......

welding lagi
grind lagi
milling lagi
BENGKEL BENGKEL BENGKEL

Friday, August 20, 2010

KFC


mache dh ada KFC... makin maju

Dinar & Dirham

 Dinar & Dirham Kelantan Matawang Syariah

Thursday, August 19, 2010

McD


 
Surat menyatakan McD tidak halal

Wednesday, August 18, 2010

10 peringatan bumI

Untuk peringatan pada diri yang sering alpa dengan keindahan dunia yang hanya palsu belaka. Sedarlah bahawa bumi sentiasa berkata-kata dengan manusia namun masih ramai lagi manusia yang lalai dan leka.

Berkata Anas Bin Malik r. a;

Sesungguhnya setiap hari bumi menyeru kepada manusia dengan sepuluh perkara.

1. Wahai anak Adam! Berjalanlah di atas perutku, tetapi ingatlah! Engkau akan dimasukkan ke dalamnya kelak.

2. Engkau melakukan maksiat di atas belakangku, tetapi ingatlah! Engkau akan diazab di dalam perutku.

3. Engkau ketawa di atas perutku, tetapi ingatlah! Engkau akan menangis di dalam perutku.

4. Engkau bergembira di atas belakangku, tetapi ingatlah! Engkau akan kecewa di dalam perutku.

5. Engkau mengumpul harta di atas belakangku, tetapi ingatlah! Engkau akan menyesal di dalam perutku.

6. Engkau makan benda yang haram di atas belakangku, tetapi ingatlah! Engkau akan dimakan oleh ulat di dalam perutku

7. Engkau angkuh di atas belakangku, tetapi ingatlah! Engkau akan dihina di dalam perutku.

8. Engkau berlari dengan riang di atas belakangku, tetapi ingatlah! Engkau akan jatuh di dalam perutku dalam keadaan dukacita.

9. Engkau hidup di dunia bersiramkan cahaya matahari, bulan dan bintang di belakangku, tetapi ingatlah! Engkau akan tinggal dalam kegelapan di dalam perutku.

10. Engkau hidup di atas belakangku beramai-ramai, tetapi ingatlah! Engkau akan keseorangan di dalam perutku.

Bacalah

1. Jika engkau berbuat bakti kepadanya, ia akan melindungimu
2. Jika engkau rapatkan persahabatan dengannya, dia akan membalas baik persahabatanmu itu
3. Jika engkau perlukan pertolongan daripadanya berupa wang dan sebagainya ia akan membantumu
4. Jika engkau menghulurkan sesuatu kebaikan kepadanya, ia akan menerima dengan baik
5. Jika ia mendapat sesuatu kabajikan (bantuan) daripadamu, ia akan menghargai atau menyebut kebaikanmu
6. Jika ia melihat sesuatu yang tidak baik daripadamu, ia akan menutupnya
7. Jika engkau meminta sesuatu bantuan daripadanya, ia akan mengusahakannya
8. Jika engkau berdiam diri (kerana malu hendak meminta), ia akan menanyakan kesusahanmu
9. Jika datang sesuatu bencana menimpa dirimu, ia akan meringankan kesusahanmu(membuat sesuatu untuk menghilangkan kesusahan itu)
10. Jika engkau berkata kepadanya, nescaya ia akan membenarkanmu
11. Jika engkau merancangkan sesuatu, nescaya ia akan membantumu
12. Jika kamu berdua berselisih faham, nescaya ia lebih senang mengalah untuk menjaga kepentingan persahabatan. 

Sungguhpun begitu, kita seharusnya individu yang perlu memiliki sifat-sifat di atas. Semoga persahabatan dan persaudaraan sesama kita sentiasa berkekalan dan menguatkan lagi ukhuwah Islamiah.

Thursday, August 12, 2010

Malam Jalinan KKDK

KELAB KAUNSELING & KERJAYA (KKDK) UTHM menjemput semua warga KKDK yang baru dan lama untuk sama-sama memeriahkan MALAM JALINAN KKDK pada hari Isnin, 16 0G0S 2010 jam 8.30 MALAM DI DKA-G3. DATANG JANGAN TAK DATANGG !! ;D I ♥ KKDKTak lupa juga OPEN DAY KKDK, booth yg bertmpat di PNS pd jam 8am-5pm~ MAri pakat serbu ramai2...hoyee2~

 

Tuesday, August 10, 2010

Masalah @ Cabaran

Masalah2.... bt0l ke masalah..?? ataupun cabaran.... aku pn pening.... disaat2 cmni pelbagai masalah mendatang kepadaku.... masalah belajar (PSM, esemen, projek)... masalah sampingan (pr0gram, lesen kete).. masalah rumahtangga (xxxx).... dan mcm2 lg la..... adakah ini bt0l2 masalah atau just cabaran kepadaku.... tp xpela.... apa pn istilahnya akan aku hadapi dengan hati yg tenang....

Waktu Berbuka

waktu berbuka puasa bagi negeri johor zon IV (Batu Pahat, Muar, Ledang, Gemas)... khas utk kwn2 sepengajianku kt Batu Pahat ni....


Lafaz niat puasa

Monday, August 9, 2010

Ramadhan Al-Mubarak

Selamat Menyambut Bulan Ramadhan ye kwn2... sem0ga bulan ramadhan kali ini memberi makna kpd kita smua.... p0se jgn x p0se....




Jalinan Komuniti Bestari Johor

pr0grm jalinan bestari komuniti dh abis... pnt tp ser0nok.. progrm ni stat 6,7,8/8/2010 & buat kt Parit Bakar..... kt sana dpt kluarga angkt... aku dpt kluarga angkt yg muda lg, s0 xpggil mak ayah la.... pggil abg ngan akak je.... byk aktiviti yg dlakukan... sumenya best... mkn sedap... td0 sedap.... last day kt sana... abg ngan akak bwk g jln2 kt tanjung mas kt muar... naik b0t mnyusuri sg muar bersama ank2 dan kami ber3... pastu blk tu sggh kt pekan muar mkn mee bandung muar.... sedap2... nnt klaw ada mase nk pegi sana lg ar....

geng teknikal & gotong royong

 majlis penutup

c0mey kn d0rg

menyusuri sg Muar...

keluarga angkat



Tuesday, August 3, 2010

cabaran guru


video
SEMOGA SEMANGAT KITA TIDAK LUNTUR YE KAWAN2.....

Monday, August 2, 2010

lawak kata-kata


 
 THE QUICKEST WAY TO DOUBLE YOUR MONEY IS TO FOLD IT IN HALF AND PUT IT BACK IN YOUR POCKET.


 
IF LOVE IS BLIND.... WHY IS LINGERIE SO POPULAR..?


WHO SAYS NOTHING IS IMPOSSIBLE. 1'VE BEEN DOING NOTHING FOR YEARS.


HARD WORK NEVER KILLED ANYBODY, BUT WHY TAKE A CHANCE..?


 
BEFORE YOU CRITICIZE SOMEONE, YOU SHOULD WALK A MILE IN THEIR SHOES. THAT WAY WHEN YOU CRITICIZE THEM, YOU'RE A MILE WAY AND YOU HAVE THEIR SHOES


 
 ABILITY IS WHAT WILL GET YOU TO THE TOP IF THE BOSS HAS NO DAUGHTER 

Thursday, July 29, 2010

musim buah

nk blk kg....
nk mkn buah...
smlm tep0n kt umah, ma aku ckp buah byk.....
sume buah menjadi, ada durian, duku, rambutan, manggis....
mcm2 lg la yg ada....
bestnya klaw dpt blk kg....
waaaaa....
nk  blk.....
tp xleh.....
byk pr0grm la plak....
mtk2 la nnt aku xbusy bleh blk buah ada ag....


Wednesday, July 14, 2010

kreatif

nk beli x baju cmni..???
kretif btul sape yg buat nih...

Tuesday, July 13, 2010

MHS

MHS (minggu haluan siswa) dh abis... bleh la aku on9 & update bl0g ni... dh lme ditinggalkan... cte psl mhs aritu best... byk dpt pngalamn... suka dan duka... son0k gak... bdk2 pn sp0ting fasi2 pn sp0ting...





s0ri la ye... gmbr blurrr sket....

Tuesday, June 29, 2010

kebizian



sori la ye kwn2...
xleh nk update bl0g sgt...
skang tgh bizi ngan TOT utk MHS...
pastu mgu dpn dh stat MHS  plak....
w0rld cup pn xbpe nk ley tgk....

Wednesday, June 16, 2010

b0la b0la b0la

Monday, June 14, 2010

yeayy...

yesh.....
nasib baik ada tket...
ley blk kg....
yeay2...
esk aku blk kg...
slmt tgl parit raja....
aku nk nk blk mace...


Sunday, June 13, 2010

selsema....



haachummmmm!!!!!!
selsema lak ni....
adui...
bru je pas pr0grm...
trus kne selsema.....
sabau je la...
lusa nk blk kg....

Wednesday, June 9, 2010

Air

air mane..??????
aku nk mndi ni wei....

Tuesday, June 8, 2010

Rindu

trigt kg la plak.... sbr ye... mgu dpn nk blk d0h... rndu nk g pade tepat ma ayah nane ubi.... nk make bu0h2 kg... nk jup02 sae....


ubi itik ni... besar d0h...

ubi keling pn tep0ng d0htu....

ubi bad0k baru naik junj0ng....

kat0k puru blakang umah....

w0h star ad0 bu0h ko l0ni..?

sek2 kit0 nk g bakar aye bil0...?